سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند متعال، دوست دارد که میان فرزندانتان به عدالت رفتار کنید. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :1
کل بازدید :80327
تعداد کل یاداشته ها : 81
103/2/29
11:37 ص

نماز ستون دین

امان در سایه ی نماز

جلب رحمت خدا:خداوند در سوره ی نور می فرماید: وَ اقیمُواالصَّلاةَ وَ اتواالزَّکاة وَ اَطیعُواالرَّسوُلَ لعَلکُمْ ترْحَمُونَ. (نور/ 56) " و نماز را بر پا دارید و زکات بدهید و رسول را اطاعت کنید تا مشمول رحمت شوید."

خداوند در این آیه اولین شرط برای داخل شدن در رحمت را برپایی نماز برمی شمارد.

طلب یاری از نمازوَاستعینُوا بِالصَّبْرِ والصَّلاةِ وَ اِنَّها لکبیرِةٌ اِلاّ عَلی الخاشِعینَ. (بقره/ 45) " و از صبر و نماز یاری بجویید و این کار جز از برای خاشعان گران است."

کلمه استعانت به معنای طلب کمک است و این هنگامی است که انسان به تنهایی نمی تواند مشکلی را به دلخواه حل کند. چرا که در حقیقت یاوری جز خدای یگانه وجود ندارد. این دو، بهترین وسایل برای پیروزی هستند.چون صبر هر بلایی را هر چند عظیم، کوچک و ناچیز می کند و نماز که التجاء به خدا است، ایمان را در درون زنده ساخته و به آدمی می فهماند که به جایی تکیه دارد که انهدام ناپذیر است و به ریسمانی دست زده که پاره شدنی نیست و به این ترتیب با ایجاد پایگاه درونی و تکیه گاه برونی که برای پیروزی برمشکلات لازم است، راه غلبه برگرفتاریها آسانتر می شود و نیز می فرماید: یا اَیُّها الَّذینَ آمَنُوااسْتعینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلوةِ اِنَ الله مَعَ الصّابِرینَ. (بقره/ 153) " ای کسانی که ایمان آورده اید از صبر و نماز استعانت جوئید که خدا با صابرین است."

در این آیه نیز برای پیروزی بر مشکلات به یاری جستن از یکی از بزرگترین ملکات (صبر) و یکی از بزرگترین عبادات (نماز) دعوت می کند.

آرامش :خداوند در سوره رعد فقط یاد خدا را آرام بخش دلها می داند: اَلا بِذکرِ اللهِ تطمَئِنُّ القلوبُ (رعد/ 28) "آگاه باشید که تنها یاد خدا آرامش بخش دلهاست. در سوره ی طه، هنگام اولین وحی به موسی(ع) می فرماید: وَاَقِمِ ی (طه / 14) " و نماز را برای یاد من به پادار." و اینالصَّلوةَ لِذِکْر گونه نماز را از مظاهر یاد خود برمی شمارد. حال چرا در دل چنین کسانی ترس و غم جای داشته باشد. اِنَّ الَّذینَ امَنُوا وَ عَمِلُواالصّالِحاتِ وَ اَقامُواالصَّلاةَ وَ اتُواالزَّکاةََ لَهُمْ اجْرُهُمْ عِنْدَ رَبّهِمْ وَلا خَوْفٌ عَلیْهِمْ وَلا هُمْ یَحْزَنُونَ. (بقره/ 277) "کسانی که ایمان آوردند و اعمال صالح انجام دادند و نماز برپا داشتند و زکات را پرداختند اجرشان نزد پروردگارشان است و نه ترسی بر آنهاست و نه غمگین می شوند."

برای مردم با ایمانی که با نماز یاد خدا را زنده نگه می دارند و با پرداخت زکات از بروز اختلاف طبقاتی جلوگیری می کنند، آرامشی است که دیگران از درکش عاجزند و پاداشی که فقط نزد پروردگار است.

بازداشتن از فحشا و منکروَ اَقِمِ الصَّلاةَ اِنَّ الصُّلاةَ تنهی عَنِ الفحشاءِ وَالمُنکَرِ وَ لَذِکرُاللهِ اَکْبَرُ واللهُ یَعلمُ ما تصنعُون.(عنکبوت/45 ) " و نماز را برپا دار که نماز انسان را از زشتی ها و منکرات باز می دارد و ذکر خدا بزرگتر است و خدا به هر چه کنید آگاه است."

طبیعت نماز از آنجا که انسان را به یاد نیرومندترین عامل بازدارنده یعنی اعتقاد به مبدأ و معاد می اندازد، دارای اثر بازدارندگی از فحشا و منکر است. نماز، کسی را که به انواع وسایل هوسرانی مجهز و پایه های حکومت غرایز طغیانگر در کانون وجودش مستحکم و پابرجاست و برای آنها مرزی نمی شناسد، کنتر ل می کند. در هر روز پنج بار ادای نماز کردن، صبح بعد از برخاستن از خواب (که انسان از همه چیز غافل است)، وسط روز (هنگامی که غرق در زندگی مادی است)، در پایان روز و آغاز شب، می تواند جامعه ای صالح ایجاد نماید. نمازی که برای انجام آن از ابتدا، انسان خود را از هرگونه آلودگی پاک کرده و حرام و غضب را از خود دور می سازد و با حمد، تسبیح، تکبیر و سلام بر بندگان صالح خدا، خدا، مقام اولیاء، درجات مردان خدا، عذاب الهی، کیفر خطاکاران، حسابهای دقیق و بی اشتباه روز رستاخیز را به یاد می آورد و با قیام در مقابل خدا، او را از هر چیز برتر و بالاتر می شمرد و با یاد نعمتهایش او را سپاس می گوید و از او صراط مستقیم را می طلبد، بدون شک انسان را متوجه جهان معنوی کرده و در درونش جنبشی به سوی حق و پاکی پیدا می شود و او را از خودخواهی و دنیاپرستی باز می دارد و با تواضع در مقابل ذات لایزال الهی، عشق به جاه و مقام، کنار می رود. نمازگزار با توجه به معانی آیاتی که در نماز می خواند، قهراً از مواعظش پند گرفته، به امر و فرمانش تن داده و خود را از گناهان باز می دارد. مسلماً ذکری که متضمن یاد خدا و خشوع در برابر او و تلاوت قرآن (که بر وعده ثواب، عذاب و هدایت مشتمل است) می باشد با گناهان سازش ندارد.البته میزان اثر نماز به درجه خلوص نمازگزار بستگی دارد و این که چه مقدار موانع را از بین برده باشد. بدیهی است هر چه موانع بر سر راه ارتباط انسان با خدا کمتر باشد، اثر آن بیشتر و بر عکس هر چه موانع بیشتر باشد، اثر نماز کمتر است. چرا که بازدارندگی از گناه، اثر طبیعی نماز است.

اِنَّ الاِنسانَ خلِقَ هَلوعاً. اِذا مَسَّهُ الشرُّ جَزُوعاً. وَ اِذا مَسهُ الخَیْرٌ مَنوعاً. اِلاّ المُصَلینَ. الَّذینَ هُمْ عَلی صَلاتِهِمْ دائِمُون.(معارج/ 19 تا 23) "انسان، حریص و کم طاقت آفریده شده هنگامی که بدی به او رسد بی تابی می کند. و هنگامی که خوبی به او رسد مانع دیگران می شود. مگر نماز گزاران. آنها که نماز را مرتباً به جا می آورند."

انسان، حریص و کم طاقت و خودخواه است. در بدیها بی تابی می کند و خوبیها را منحصراً برای خود می خواهد؛ مگر نمازگزاران که نمازشان و ارتباطشان با خالق یکتا، آنها را از هر فحشاء و منکری باز می دارد:وَالَّذینَ هُمْ عَلی صَلاتِهِمْ یُحافِظونَ. (معارج / 34) " و آنها که بر نماز مواظبت دارند."

 


  
  

یا ابا صالح مددی

یا ابا صالح مددی مولا (3)

همه جا بروم به بهانه ی تو            که مگر برسم در خانه ی تو  

  همه جا دنبال تو می گردم     که تویی درمان همه دردم

یا ابا صالح مددی مولا (3)

اگرم نبود دل لایق تو           چه کنم که دلم شده عاشق تو 

      من ناقابل به تو پیوستم           نکشی دامان خود از دستم

یا ابا صالح مددی مولا (3)

همه درد وغمم تو دوای منی            تو منای منا تو صفای صفا   

        تو گل زیبای منی مولا              همه یشبهای منی مولا

یا ابا صالح مددی مولا (3)

نشوم به جز از توی گدای کسی     بی ولای تو من نکشم نفسی 

  که تو یار من مجنونی    همه هست من دلخونی

یا ابا صالح مددی مولا (3)

قاسم صفری مدیر شهید صادقی


90/9/5::: 3:2 ع
نظر()
  
  

از تلاشهای شبانه روزی کارپرداز شبانه روزی شهید صادقی برادر ارجمند جناب آقای حسین سمندری تقدیر وتشکر می نمایم امیدوارم که همواره در ارائه خدمات ارزنده به دانش آموزان عزیز موفق وموید باشید .   قاسم صفری -مدیر آموزشگاه شهید صادقی


  
  

شهید!!

شهید! فقط به نام تو می‏شود سکه پیروزی زد که بعد از تو، هر که مانده، در توهم زندگی شناور است. نام تو ای لاله سرخ، معنای زندگی‏ست و غربت بعد از تو، دامن اهالی کوی شجاعت را گرفته؛ ماییم و دلی که جز به بهای خون، نه فروخته می‏شود و نه خریدارش هست.
کاش بودید!
چفیه‏های خون آلود، بر شط آرامش پل بسته‏اند. در لایه‏های زیرین هستی، غوغایی است. قسم به نام سرخ شهادت که پس از جنگ، راهی که شما به خون گلو پیموده‏اید، به خون دل می‏رویم. ما هر روز، در راه مولای شهیدان روی زمین، فلسفه می‏خوانیم و هر شام، عده‏ای پشت سیم‏خاردار ابتذال گیر می‏کنند. هر روز، روز شماست؛ کاش بودید!
ای شهید هر روز، برایم شعر می‏خوانی ،هر روز در خاکریز فکرم شهید می‏شوی، پشت سنگر احساسم تیر می‏خوری و از قرارگاه فکرم، پر می‏کشی. به ‏سوی کربلای آرزوهایم به راه می‏افتی و من هر روز، شادی ه‏ام را تشییع می‏کنم و زندگی مردانه را به خاک می‏سپارم. من هر روز از شما دور می‏شوم؛ در حالی‏که دست تمنا به ‏سوی شما دارم. هر روز عهد می‏کنم که دلم بر سر مزار شما بماند تا شیون مادران فرزند مرده را در هیاهوی تبلیغات خوردنی‏ها و آشامیدنی‏ها گم نکنم.


  
  

گلی دارم که مست از بوی اویم                                    بغیر از او گل دیگر نبویم
 
گل من نور چشمان رسول است                                  گل من زیب دامان بتول است
 
گل من مرتضی را نور عین است                                گل من طالب خون حسین است
 
گل من اشرف خلق جهان است                                    گل من صاحب عصر و زمان است
 
از این گل هر گلی رونق گرفته                                    از او رونق مرام حق گرفته
 
ولی این گل در این عالم غریب است                             خصوصاً در بنی‏آدم غریب است
 
بودْ مغموم چون آن ماه دوران                                     هزار و یکصد و اندیست زندان
 
بود زندانی زندان غیبت                                            خدایا سر رسان دوران غیبت
 
از این زندان اگر آزاد گردد                                        دل غمدیده او شاد گردد


  
  

دلم تنگ شهیدان است امشب                    که همرنگ شهیدان است امشب

من از خون شهیدان شرم دارم                    که خلقی رابه خود سرگرم دارم

زمن پرسید فرزند شهیدی                        که بابای شهیدم را ندیدی
                                                                 
به من میگفت مادر او جوان بود                  دلیر و جنگجو وپر توان بود
                                                                               
نمیدانم چه سودائی به سر داشت                به دوشش کوله باری از سفر داشت

قدم در کوچه باغ عشق میزد                     به جان خویش داغ عشق می زد

چه عشقی؟ عشق مولایش خمینی(ره)         که بوسد تربت سبز حسینی(ع)

به امیدی که از آن گل کام گیرد                  بگرید تا دلش آرام گیرد

تقدیم به فرزندان عزیز شهداء قاسم صفری

 


90/9/4::: 6:44 ع
نظر()
  
  

ازحضور گرم وباصفای ریاست محترم اداره آموزش وپرورش باخرز جناب آقای آزاد منش  ومعاونت محترم آموزشی جناب آقای قاینی د ر خوابگاههای مدرسه شبانه روزی شهید صادقی ودلجویی از دانش آموزان وهمچنین حجه الاسلام قاسمی و جناب آقای قوی پنجه در برگزاری دعای توسل (90/09/02) تقدیر وتشکر می نمایم . صفری مدیر آموزشگاه شهید صادقی


  
  

فرزندم عزیزم علی آقای صفری کسب رتبه دوم در آزمون کانون فرهنگی آموزش قلم چی را به شما ومدیریت هنرستان شهید دهقان تبریک عرض نموده و از تلاشهای دبیران دلسوزتان تشکر می نمایم .

دوستدارت پدرت


90/9/4::: 6:23 ع
نظر()
  
  

شورای‌ دانش‌ آموزان‌:

ماده‌ -18 به‌ منظور مشارکت‌ دانش‌ آموزان‌ در امور مربوط به‌ مسائل‌ آموزشی‌، پرورشی‌ ،انضباطی‌ ،ورزشی‌ و فوق‌ برنامه‌ و ایجاد ارتباط صحیح‌ و مستقیم‌ دوسویه‌ بین‌ دانش‌آموزان‌ و اولیای‌مدرسه‌ وارج‌ نهادن‌ به‌ شخصیت‌ و کرامت‌ آنان‌ وتقویت‌ اعتمادبه‌ نفس‌ و خودباوری‌ و مسئولیت‌پذیری‌ ومشارکت‌ جویی‌ در آنان‌ ،شورای‌ دانش‌آموزان‌ درسطح‌ مدارس‌ تشکیل‌ می‌شود. ترکیب‌اعضا و شرح‌ وظایف‌ شورای‌ دانش‌آموزان‌ به‌ شرح‌ زیر است‌:

الف‌ - ترکیب‌ اعضا:

اعضاء شورای‌ دانش‌آموزان‌ ،ازمیان‌ دانش‌ آموزان‌ شاغل‌ به‌ تحصیل‌ همان‌ مدرسه‌ خواهند بود، تعدادو نحوه‌ انتخاب‌ اعضابرابر دستورالعملی‌ خواهد بود که‌ توسط وزارت‌ آموزش‌ و پرورش‌ تنظیم‌ وابلاغ‌ می‌گردد.

ب‌ - شرح‌ وظایف‌ :

-1 مراقبت‌ برهمسویی‌ فعالیت‌های‌ شورای‌ دانش‌آموزان‌ با مفاد این‌ آیین‌ نامه‌ .

2ـ بررسی‌ پیرامون‌ چگونگی‌ مشارکت‌ دانش‌آموزان‌ در بخشی‌ از فعالیت‌های‌ آموزشی‌ وپرورشی‌ و اجرائی‌ مدرسه‌ و ارائه‌ پیشنهاد به‌ مدیر مدرسه‌.

3ـ همکاری‌ در برنامه‌ریزی‌ و اجرای‌ مناسبتهای‌مذهبی‌، انقلابی‌ وملی‌ در مدارس‌.

4ـ اداره‌ نشریه‌ دیواری‌ و همکاری‌ دراداره‌ امور کتابخانه‌ مدارس‌.

5ـ همکاری‌ در برگزاری‌ مسابقات‌ فرهنگی‌،هنری‌،علمی‌ و ورزشی‌ دانش‌آموزان‌.

6ـ همکاری‌ در برگزاری‌ بازدیدهای‌ علمی‌ و اردوهای‌ تفریحی‌ و مذهبی‌.

7ـ همکاری‌ دربرگزاری‌ نماز جماعت‌ و اداره‌ نمازخانه‌ مدارس‌.

8ـ همکاری‌ درتشکیل‌ و اداره‌ تعاونی‌ دانش‌آموزان‌ در مدارس‌.

9ـ همکاری‌ در امور انتظامی‌ و بهداشتی‌ مدرسه‌.

-10 همکاری‌ در تنظیم‌ برنامه‌امتحانات‌ داخلی‌ مدرسه‌

11ـ انتخاب‌ نماینده‌ برای‌ شرکت‌ موردی‌ در شورای‌ مدرسه‌ و انجمن‌ اولیاءومربیان‌ .

12ـ ارائه‌پیشنهادبه‌مدیرمدرسه‌جهت‌تشویق‌دانش‌آموزانی‌که‌مشارکت‌فعال‌دراموراجرایی‌مدرسه‌ داشته‌اند.

ماده‌19 - شورای‌ دانش‌ آموزان‌ یک‌ شورای‌ درون‌ مدرسه‌ای‌ است‌ و فاقد شعبه‌وتشکیلات‌ خارج‌از مدرسه‌ خواهد بود. شورای‌ دانش‌ آموزان‌ مجاز به‌ ایجاد رقابت‌های‌ ناسالم‌ سیاسی‌ وفعالیت‌جناحی‌ وحزبی‌ در داخل‌ یا خارج‌ از مدرسه‌ نمی‌باشد ونمی‌ تواند درانتخابات‌ له‌ یاعلیه‌کاندیداهافعالیت‌ نماید.

ماده‌ -20 مدیر مدرسه‌ موظف‌ است‌ نسبت‌ به‌ تشکیل‌ شورای‌ دانش‌آموزان‌ برابر شیوه‌نامه‌ ابلاغی‌در هر سال‌ اقدام‌نماید.جلسات‌ شورای‌ دانش‌ آموزان‌ حداقل‌ هرماه‌ یکبار تشکیل‌ می‌شود.

تبصره‌-1 برای‌ اثربخشی‌ بیشتر شورای‌ دانش‌ آموزان‌ ،یکی‌ از معاونان‌ یا مربیان‌ امور تربیتی‌ و درغیاب‌ آنها یکی‌ از معلمان‌ مدرسه‌به‌انتخاب‌مدیر،ضمن‌هدایت‌جلسات‌شورای‌دانش‌آموزان‌،مشکلات‌ آنان‌ را پیگیری‌ می‌نماید.

تبصره‌ -2 شورای‌ دانش‌ آموزان‌ می‌تواندباموافقت‌ شورای‌ مدرسه‌ نسبت‌به‌ تشکیل‌انجمن‌های‌دینی‌، فرهنگی‌ ، هنری‌ ، ورزشی‌ وعلمی‌ اقدام‌ کند.

ماده‌-21 شورای‌ دانش‌ آموزان‌ درمدارس‌ نقش‌ مشورتی‌ و مشارکت‌ در اموراجرایی‌ دارد وتصمیم‌های‌ آن‌ با رأی‌ اکثریت‌ و پس‌ از تأیید مدیر بارعایت‌ مفاد این‌ آئین‌ نامه‌ قابل‌ اجراخواهدبود.مدیرمدرسه‌ همکاری‌ لازم‌ رابرای‌ رفع‌ مشکلات‌ شورای‌ دانش‌ آموزان‌ درحدامکانات‌وتوان‌ بعمل‌ خواهدآورد.

نکات‌ ضروری‌ درمورد انجمن‌ اولیاء ومربیان‌ وشوراهای‌ مدرسه‌ :

ماده‌ 22ـ تشکیل‌ هرگونه‌ انجمن‌ یا شورایی‌ در مدرسه‌ به‌ غیر از موارد مندرج‌ در این‌ آیین‌نامه‌،قبل‌از تصویب‌ شورای‌ عالی‌ آموزش‌ و پرورش‌ مجاز نیست‌.

تبصره‌- انجمن‌ها و شوراهایی‌ که‌ براساس‌ مقررات‌ عمومی‌ کشور مانند مصوبات‌ مجلس‌ شورای‌اسلامی‌، شورای‌ عالی‌ انقلاب‌ فرهنگی‌ و هیئت‌ دولت‌ تشکیل‌ می‌شوند تابع‌ مقررات‌ خاص‌ خودخواهند بود.

ماده‌ 23 - مکاتبات‌ یاهرنوع‌ ارتباط اشخاص‌ حقیقی‌ یاحقوقی‌ باانجمن‌ اولیاء ومربیان‌ یاهریک‌ ازشوراهای‌ مدرسه‌ فقط ازطریق‌ مدیرمدرسه‌ انجام‌ می‌گیرد.

ماده‌ -24 شوراهای‌ مندرج‌ دراین‌ آیین‌ نامه‌ درسطح‌ مدرسه‌ فعالیت‌ می‌کنندوتشکیل‌ آنها درسطح‌منطقه‌ یابالاتربدون‌ تصویب‌ شورای‌ عالی‌ آموزش‌ وپرورش‌ مجازنخواهدبود.

ماده‌ 25ـ در مواردی‌ که‌ تصمیم‌های‌ اتخاذ شده‌ در انجمن‌ اولیا و مربیان‌ یا هر یک‌ از شوراهای‌مدرسه‌،بانظر مدیرمغایرباشد،مدیرموضوع‌رابه‌ اداره‌آموزش‌وپرورش‌مربوطمنعکس‌کرده‌ورأی‌ونظر رییس‌ اداره‌ متبوع‌ لازم‌ الاجرا می‌باشد.

ماده‌ 26ـ مدیر مدرسه‌ موظف‌ است‌ هرسه‌ ماه‌ یکبار گزارشی‌ از نحوه‌ فعالیت‌ شوراها و انجمن‌اولیا ومربیان‌ شامل‌ تعداد جلسات‌ و اهم‌ تصمیم‌گیری‌ های‌ شورای‌ مدرسه‌ رابه‌ اداره‌ آموزش‌وپرورش‌ محل‌ ارسال‌ نماید.

تبصره‌ - ادارات‌آموزش‌ وپرورش‌،انجمن‌اولیاءومربیان‌وشوراهای‌ فعال‌مدارس‌راموردتشویق‌قرارخواهند داد.

تدوین:قاسم صفری مدیر مدرسه راهنمایی شهید صادقی 19/06/90


  
  

شورای‌ معلمان‌ :

ماده‌ -15 به‌ منظور بحث‌ و تبادل‌ نظر و هماهنگی‌ در امور آموزشی‌، پرورشی‌ و اداری‌ مدرسه‌ وتأمین‌ مشارکت‌ معلمان‌ در حسن‌ جریان‌ آموزشی‌ و پرورشی‌ واداری‌ مدرسه‌، شورایی‌ به‌ نام‌ شورای‌معلمان‌ با شرکت‌ همه‌ معلمان‌ ، مربیان‌ ومشاوران‌ مدرسه‌ تشکیل‌ می‌گردد.

وظایف‌ شورای‌ معلمان‌به‌ شرح‌ زیر است‌:

1ـ نظارت‌ بر همسویی‌برنامه‌ها و روشهای‌کاری‌ در چار چوب‌ اهداف‌ مصوب‌ دوره‌ تحصیلی‌ ومفاد این‌ آیین‌نامه‌.

2ـ مشارکت‌ مؤثر و کارآمد در تهیه‌ برنامه‌ها و فعالیتهای‌ آموزشی‌ و پرورشی‌ مدرسه‌ وهمکاری‌در اجرای‌ آن‌ پس‌ از تأیید شورای‌ مدرسه‌.

-3 بودجه‌بندی‌برنامه‌درسی‌بارعایت‌مقررات‌مربوطوارائه‌آن‌به‌شورای‌مدرسه‌جهت‌تأیید.

-4 بررسی‌ و تبادل‌ نظر پیرامون‌ چگونگی‌ افزایش‌ اثر بخشی‌ روشهای‌ تدریس‌ .

-5 چاره‌ اندیشی‌ برای‌ تأمین‌ مشارکت‌ فعال‌ دانش‌آموزان‌ در فرایند آموزش‌ وپرورش‌ .

-6 تلاش‌در ارتقای‌ کیفیت‌ برنامه‌های‌ آموزشی‌ وپرورشی‌ وبررسی‌ علل‌ افت‌ تحصیلی‌ دانش‌آموزان‌ وبرنامه‌ ریزی‌ برای‌ کاهش‌ آن‌ .

-7 مشارکت‌ در تنظیم‌ برنامه‌های‌ پرورشی‌،تقویت‌ اعتقادات‌ دینی‌ واخلاقی‌ وآداب‌ اسلامی‌ دردانش‌ آموزان‌ .

-8 بررسی‌ و تبادل‌ نظر به‌ منظور هماهنگ‌ کردن‌ نحوه‌ تشویق‌ وتنبیه‌ دانش‌آموزان‌.

-9 بحث‌ و تبادل‌نظر واتخاذ تدابیر مناسب‌ در مورد مسائل‌ آموزشی‌، پرورشی‌ و انضباطی‌دانش‌آموزان‌ و بهبوداداره‌ مدرسه‌.

-10 بحث‌وتبادل‌نظردرباره‌محتوای‌کتابهای‌درسی‌وانعکاس‌ آن‌ به‌ مسئولین‌ ذیربط از طریق‌مدیر مدرسه‌.

-11 تبادل‌ نظر و هماهنگی‌ در مورد نحوه‌ استفاده‌ از وسایل‌ آموزشی‌ ، کمک‌ آموزشی‌وکارگاهی‌ .

-12 ارائه‌ راهکارهای‌ مناسب‌ برای‌ ترغیب‌ دانش‌آموزان‌ به‌ منظور انجام‌ مطالعات‌ درسی‌ و غیردرسی‌.

-13 ایجاد هماهنگی‌ در ارتباط با نحوه‌ و میزان‌ تکالیف‌ درسی‌ دانش‌ آموزان‌متناسب‌ با نیاز،استعدادهاوعلائق‌ آنان‌ .

-14 همکاری‌،برنامه‌ ریزی‌ و تصمیم‌گیری‌ در خصوص‌ چگونگی‌ تشکیل‌ کلاسهای‌ فوق‌برنامه‌ با مشارکت‌ انجمن‌ اولیا و مربیان‌ و رعایت‌ ضوابط مربوط.

-15 بررسی‌ منابع‌ آموزشی‌ ،کمک‌آموزشی‌ و پرورشی‌ و انتخاب‌ و معرفی‌ کتب‌، نشریات‌،نوارهای‌ صوتی‌ و تصویری‌ جهت‌ استفاده‌ در مدرسه‌ با رعایت‌ سایر مقررات‌.

16ـ انتخاب‌ نماینده‌ یانمایندگان‌ شورای‌ معلمان‌ برای‌ شرکت‌ در شورای‌ مدرسه‌ و انجمن‌ اولیاومربیان‌ دراولین‌جلسه‌ شورای‌ معلمان‌.

-17 تعیین‌ پایه‌ تحصیلی‌ دانش‌ آموزان‌ مشمول‌ ماده‌ 43 این‌ آیین‌نامه‌ وارائه‌ پیشنهاد به‌شورای‌مدرسه‌.

ماده‌ 16ـ ریاست‌ شورای‌ معلمان‌ به‌ عهده‌ مدیر و در غیاب‌ مدیر برعهده‌ نایب‌ رئیس‌ است‌ که‌توسطشورای‌معلمان‌تعیین‌می‌شود.مدیرمدرسه‌مسئول‌تعیین‌دستورجلسات‌واجرای‌تصمیماتی‌است‌که‌اتخاذمی‌شود.

تبصره‌-1 مدیر مدرسه‌ می‌تواند در صورت‌ لزوم‌ از متخصصین‌ تعلیم‌ و تربیت‌، معلمان‌بازنشسته‌، کارشناسان‌ و مسئولین‌ آموزش‌ و پرورش‌ و اولیای‌ دانش‌ آموزان‌ جهت‌ شرکت‌ درشورای‌ معلمان‌ و تبادل‌ نظر در زمینه‌های‌ مربوط دعوت‌ کند.

تبصره‌2 ـ دبیر شورای‌ معلمان‌ در اولین‌ جلسه‌ توسط اعضای‌ شورا تعیین‌ می‌شود و موظف‌ است‌خلاصه‌ای‌ از مذاکرات‌ یا تصمیمات‌ متخذه‌ هر جلسه‌ را ثبت‌ نموده‌ و به‌ امضای‌ اعضای‌ شورابرساند.

تبصره‌ -3 شورای‌ معلمان‌ می‌ تواندبه‌ منظور انجام‌ بهتر وظایف‌ خودنسبت‌ به‌ تشکیل‌ گروههای‌درسی‌ وآموزشی‌ اقدام‌ نماید.

ماده‌ -17 مدیران‌ مدارس‌ موظفند اولین‌ جلسه‌ شورای‌ معلمان‌ راحتی‌ الامکان‌ قبل‌ از بازگشایی‌مدارس‌ وحداکثرتاده‌ روز پس‌ از آن‌ تشکیل‌دهند.جلسات‌ شورای‌ معلمان‌ حداقل‌ هر ماه‌ یک‌ بارتشکیل‌ می‌شود.


90/9/4::: 6:19 ع
نظر()
  
  
<      1   2   3   4      >