سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بیم از خدا، کلید هر حکمتی است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :32
بازدید دیروز :1
کل بازدید :80346
تعداد کل یاداشته ها : 81
103/2/29
4:31 ع

کودکانتان را با طبیعت آشتی دهید

بچه‌های این دوره بیشتر وقت آزادشان را پشت کامپیوترها یا مقابل تلویزیون می‌گذرانند و هیچ تصوری از دویدن و بازی‌کردن در فضای باز ندارند. با این شرایط کاملاً طبیعی است که والدین به بهانه‌های مختلفی مانند گرفتاری و کوچک بودن آپارتمان‌ها، کودک را از نعمت بازی کردن در فضای باز محروم کنند، اما باید بدانید متخصصان همگی توصیه می‌کنند کودکان را تشویق کنید در محیط بیرون از خانه و در فضای باز ورزش و بازی کنند.

 به این شیوه شما به کودک کمک می‌کنید بهتر و زودتر با جهان بیرون آشنا شود و رابطه‌ای خوب و دوستانه با طبیعت برقرار نماید. علاوه بر این، به حفظ سلامت جسمی و روحی او نیز کمک بزرگی می‌کنید.

فراموش نکنید کودکان به طبیعت نیاز دارند؛ بنابراین از همین امروز با فرزندتان از خانه خارج شوید و در طبیعت بگردید، مطمئن باشید این کار به نفع هر دوی شماست. بچه‌ها در هر مکانی که زندگی می‌کنند، باید ساعاتی را از خانه خارج شوند، در طبیعت و فضای باز بازی کنند، لباس‌هایشان کثیف و حتی پاره شود و پس از آن شاد و سرحال به خانه برگردند.

شیوه‌هایی برای آموزش رنگ‌ها

فصل‌های مختلف سال یکی از بهترین نشانه‌ها برای آموزش رنگ‌هاست؛ زمستان سفید، پاییز نارنجی و... کارت‌ها، مداد رنگی‌ها، اسباب‌بازی‌ها و سایر لوازم رنگی هم می‌توانند در این راه به شما کمک کنند. می‌توانید اشیای مختلف را به کودک نشان دهید و از او بخواهید رنگش را به شما بگوید یا این‌که شما رنگی را تعیین کنید و از او بخواهید هر چیزی به این رنگ در خانه می‌بیند، نشان دهد.

همچنین می‌توانید هر یک از روزهای هفته را به اسم‌ رنگی خاص نامگذاری کنید و در آن روز غذایی با آن رنگ درست کنید، لباس‌هایی به همان رنگ بپوشید، درباره آن رنگ خاص صحبت کنید و... .

دنیای رنگ‌ها سرشار از شادی و زیبایی است، پس زودتر فرزندتان را با آن آشنا کنید.

 http://www.parsiblog.com/Main.aspx